Anita van Brummen klantverhaal Online Marketing Expert

Anita van Brummen biedt betaalbare hoorzorg én uitzonderlijke service

Anita is al ruim 20 jaar audicien en sinds 2011 ook zelfstandig ondernemer, in dat jaar opende ze Oorzaak Hoorkliniek in Nederweert. Als ondernemer moet je in staat zijn om in te spelen op veranderingen en bereid zijn om te innoveren. En dat deed ze. In 2022 startte ze met een uniek concept binnen het hoorspecialisme: Onlinehoren.com. Een vernieuwend idee, maar het mocht wel wat meer bekendheid krijgen. Zo kwam ze in februari 2023 met ons in contact.

Anita, vertel eens over jouw concept en waarom het zo bijzonder is

“Als audicien met een eigen hoorkliniek zag ik de kwaliteit van de hoorzorg achteruitgaan, doordat zorgverzekeraars steeds minder vergoeden, en de meesten ook klanten niet de mogelijkheid bieden om bij te betalen voor een beter toestel. Daardoor is er een particuliere markt ontstaan, waar de prijzen al snel hoog oplopen, mede doordat in de prijs van een hoortoestel 5 jaar service en garantie is verwerkt. Mijn ervaring is dat door de kwaliteit van onze hoortoestellen en de deskundigheid van onze audiciens hier meestal geen gebruik van wordt gemaakt.

Onlinehoren heeft een ander verdienmodel. Als klant betaal je alleen voor wat je nodig hebt. Onlinehoren biedt de standaard twee jaar fabrieksgarantie. Na aanschaf worden de controles berekend. Daarnaast kunnen we de hoortoestellen ook op afstand aan passen en dit bespaart kosten.

Maar wat ons online platform helemaal uniek maakt, is dat we nieuwe klanten een ‘Hear Experience Weekend’ aanbieden. Met overnachting in een Art Deco hotel in de regio van onze hoorkliniek. Gedurende het weekend kan de klant wennen aan het toestel en ervaren hoe de geavanceerde techniek in het hoortoestel in de verschillende luistersituaties werkt. Bij aanschaf van twee hoortoestellen is dit weekend gratis.”

“Marieke’s enthousiasme was oprecht, dat merkten we meteen, ze kwam direct met ideeën.”

Behoorlijk uniek, waar had je hulp bij nodig op het gebied van online marketing?

“Zorgen dat ons product bij onze doelgroep bekendheid krijgt en dat we aanvragen krijgen via de website. Ik weet dat het belangrijk is, maar heb zelf geen verstand van online marketing. We namen dus eerder al een online marketeer in de arm, met behoorlijk ambitieuze plannen, maar er kwam eigenlijk niets van de grond. Toen mijn man op een gegeven moment zei dat hij via LinkedIn een dame had gevonden die wel erg leuke stukjes over dit onderwerp schreef – Marieke dus – hebben we contact met haar opgenomen.”

Het was dus al eens misgelopen, was je bang dat dit weer zou gebeuren?

“Dat zou je misschien denken, maar nee, helemaal niet. Ze was niet alleen enthousiast, maar ze leek ons ook meteen helemaal te begrijpen. Gaf direct verbeterpunten en kwam met ideeën. Haar enthousiasme was oprecht, dat merkten we meteen.”

En dus gingen jullie aan de slag…

“Ja, ik wilde graag in de shoppingresultaten van Google terecht te komen, want in de particuliere markt zoekt iedereen op prijs en daarop kunnen wij dus juist heel goed concurreren. Bovendien krijgen we heel veel goede beoordelingen, wat bij shoppingresultaten ook veel waard is. Hier is Marieke dus mee aan de slag gegaan. Grappig dat zij tot op het kleinste detail weet wat goed werkt. Neem nou kleur; wij hadden in onze advertenties rood gebruikt, maar Marieke wist ons te overtuigen dat groen beter werkt. En het is ook echt zo. Heel fijn dat zij wel weet hoe dit soort dingen achter de schermen werken.”

“Wat wij voor Anita hebben gedaan is dat we eerst een analyse hebben gemaakt van haar website en Google Ads account. Op basis daarvan hebben we een strategie bepaald en zijn ze gaan optimaliseren. Wij adverteren nu op Google ads voor Anita en hebben daarin aanpassingen gedaan zodat we de juiste mensen op de website krijgen. Ook hebben we dus Google Shopping ingericht voor Anita, zodat ze ook organisch getoond wordt in de shoppingresultaten van Google. Daarnaast bespreken we maandelijks de online marketing uitdagingen. Laatst gaf ze aan dat Onlinehoren in een magazine zou komen en heb ik aan het artikel nog een waardevolle toevoeging kunnen doen. Een ander voorbeeld is een sparringsessie die ik met Anita en haar partner heb gehad over de mogelijkheid van financiering voor een hoortoestel. Dat was een interessante gedachte, maar de partij die ze voor ogen hadden bleek alleen met webshops te werken, geen geschikte partner voor Anita dus. Want een hoortoestel is geen product dat je zomaar online koopt. Maar ik heb hierop voortbouwend een aantal andere suggesties kunnen doen om die service toch te gaan aanbieden. Er zijn tenslotte meerdere wegen naar Rome!”.

Marieke van Nispen – Online Marketing Expert

Wat is er voor jou veranderd sinds jullie samenwerking?

“Ze wist direct aan te wijzen waarom het voorheen niet goed liep en we geen aanvragen binnenkregen. Sinds onze samenwerking – pas een paar maanden geleden – is het aantal bezoekers op onze website flink gestegen en krijgen we nu al één à twee aanvragen per week binnen. Het gaat druppelsgewijs en dat is helemaal prima, want door extreem snel te groeien kun je ook ondergaan aan je eigen succes. Doordat de aanvragen gestaag toenemen kunnen we ons er steeds beter op inrichten.

Daarnaast is het heel fijn dat we absoluut niet achter haar broek aan hoeven zitten, eerder andersom, haha. Als we te lang wachten met antwoorden of iets aanleveren dan herinnert ze ons er wel aan. Het is gewoon heel fijn dat iemand écht het beste met je voor heeft en met je meedenkt over wat er mogelijk is.”

“Ze komt steeds met leuke invalshoeken en creatieve ideeën, alsof ze die zo uit haar mouw schudt.”

Wat waardeer je in het bijzonder aan de samenwerking?

“Ik zit al meer dan 20 jaar in het vak, en wat ik zo knap vind is dat zij zich zo makkelijk kan inleven in mijn wereld. Tijdens een van de eerste gesprekken noemde ze bijvoorbeeld zo een aantal van onze merken hoortoestellen op en waarom ze vond dat wij het anders aan moesten pakken. Dat getuigt gewoon van betrokkenheid én professionaliteit. Ik vind haar heel gedreven en een vakvrouw.”

Wat staat er de komende maanden voor jullie op het programma? Waar ligt de focus nu?

“Op advies van Marieke gaan we ons meer op Instagram en Facebook laten zien en ons richten op zoekmachineoptimalisatie (SEO), om de website beter vindbaar te maken. Marieke heeft overigens ook met ons meegedacht over de inhoud van de socialmediaberichten en blogs, ze komt steeds met leuke invalshoeken en creatieve ideeën, alsof ze die zo uit haar mouw schudt. Voor het maken van de content heeft ze ons in contact gebracht met iemand die nota bene zelf een aantal jaar bij een audicienketen heeft gewerkt!”

“Marieke helpt je om je bedrijf naar een hoger niveau te tillen. Vorig jaar was Onlinehoren nog een idee in mijn hoofd, nu komt het écht van de grond – mede dankzij haar!”

Kort samengevat, wat betekent Online Marketing Expert voor jou en je business?

“Marieke helpt me om mijn online bedrijf naar een hoger niveau te tillen en sneller stappen te zetten dan ik alleen zou doen. Ik versta mijn vak en zij het hare, maar we begrijpen elkaar goed. We werken allebei met passie, zijn ondernemend en gedreven op onze eigen manier. Wat ik ontzettend mooi vind is dat Onlinehoren vorig jaar nog een idee in mijn hoofd was en dat het nu écht van de grond komt. Dat is echt mede dankzij Marieke.”

Wil jij ook wel zo’n onlinemarketingpartner die zich met betrokkenheid en enthousiasme inzet om jouw online business naar het volgende level te brengen? Die je meer leads en uiteindelijk meer klanten oplevert? Lees hier hoe Online Marketing Expert ook jou kan helpen.

Wil je meer conversie uit jouw marketing funnel?

Krijg binnen een week inzicht in het effect van jouw online marketing acties én ontdek jouw nummer 1 focuspunt om direct beter resultaat neer te zetten. Incl. een begeleidend gesprek en concrete adviezen, zodat je alle cijfers begrijpt en echte stappen kan zetten.