Met haar bedrijf PRminded helpt Anneke van der Voort ondernemers bij het aantrekken van klanten via LinkedIn. De kracht zit daarbij wat haar betreft in onderscheidend profileren en op een authentieke manier zichtbaar zijn. Zo trek je de klanten aan die bij jou passen. 8 jaar geleden begon Anneke met het helpen van business-to-business ondernemers met onder andere social media, funnels en e-mailmarketing. Anderhalf jaar geleden besloot zij zich voor honderd procent op LinkedIn te richten.
Anneke, jij weet dus best wel wat van online marketing en social media, waar kon Online Marketing Expert jou nog bij helpen?
Social media en online marketing ontwikkelen zich ontzettend snel en om van álles op de hoogte te blijven kostte enorm veel tijd. Omdat ik me realiseerde dat ik mijn tijd maar één keer kan besteden, besloot ik om het stukje adverteren uit te besteden. Omdat ik dit het minst leuke onderdeel vind van het ondernemen kostte dat mij namelijk veel tijd en energie. Tijdens een training noemde iemand Mariekes naam en kort daarna nam ik contact met haar op.
Hoe heb je het eerste contact met Marieke ervaren en wat gaf de doorslag?
Ook al ontmoetten we elkaar online (we hebben elkaar zelfs nog steeds niet ‘live’ gezien), we hadden meteen een goede klik. Ze dacht met me mee, kwam hands-on en heel toegankelijk over. Ze beloofde geen gouden bergen en gelooft ook niet in trucjes, maar in voortdurend testen, finetunen en verbeteren. Dit zorgde bij mij direct voor een goed gevoel en gaf me vertrouwen in de samenwerking. Heel even heb ik getwijfeld tijdens de onzekere eerste periode van de coronacrisis. Want, wat zou dat voor de business van mijn klanten en dus ook voor mijn business gaan betekenen?
Toch heb je doorgezet!
Ja, mijn funnel had ik zelf al uitgewerkt, maar Marieke hielp me bij het uitwerken van mijn advertentiestrategie. Ik besloot om de twee weken een webinar te geven en hierop zijn we structureel gaan adverteren. Ook tijdens de coronaperiode hebben we deze strategie doorgezet. Je kunt toch niet in de toekomst kijken en die rare tijd was juist een trigger om zoveel mogelijk zaadjes te gaan planten. Het helpt om een koers bepalen en daar niet meteen van af te wijken als de situatie verandert of de resultaten een keer tegenvallen. Natuurlijk hebben we door de tijd heen bijgeschaafd, maar ik had wel het vertrouwen dat we in de juiste richting zaten. Uiteindelijk heeft dit geresulteerd in een flinke groei van mijn emaillijst, groter bereik op social media en meer klanten.
Heeft corona dan geen invloed op jouw business gehad?
Eerlijk gezegd vooral een positieve invloed, omdat nog meer mensen het belang van online netwerken zijn gaan inzien. En ook zien ondernemers hoe belangrijk het is om zichzelf op LinkedIn goed te profileren. Ik heb wel samen met Marieke mijn focus opnieuw besproken toen we de eerste lockdown hadden. Toch even spannend wat voor effect dat zou hebben op het aantal klanten. Dat leidde ertoe dat ik in de beginperiode van Covid mijn meest laagdrempelige LinkedIn-programma aangeboden heb. Dat liep goed, maar ook de aanvragen voor mijn 3-maanden-programma liepen gewoon door. Er bleek juist meer behoefte te zijn aan verdieping op het gebied van LinkedIn (en online ondernemen in het algemeen).
“Ik gun het eigenlijk gewoon iedere ondernemer om samen te werken met Marieke en haar team”.
Wat was voor jou een voorwaarde om het adverteren uit te besteden?
Idealiter besteed je zoveel mogelijk uit wat niet tot de kern van je activiteiten behoort, want dan kun je je zelf op klanten en de ontwikkeling van je bedrijf richten. Maar natuurlijk moet dat wat je uitbesteedt zich onder aan de streep wel terugverdienen. Adverteren was voor mij belangrijk, maar ik voelde tegelijkertijd een weerstand om er steeds mee bezig te zijn. Waar ik het erbij deed, is het voor Marieke en haar team dagelijkse kost, dat maakt een groot verschil. Uitbesteden levert mij meer tijd, energie én resultaat op. Ik gun het eigenlijk gewoon iedere ondernemer om samen te werken met Marieke en haar team.
Hoe ervaar je de samenwerking met Marieke en het team?
Dat we al ruim een jaar samenwerken zegt genoeg! Ik zie groei in de aanvragen en ook de samenwerking is erg prettig. Marieke is een hele fijne sparringpartner, die mijn drijfveren en waarden begrijpt. Sinds kort heb ik ook prettig en direct contact met Saskia, een van de teamleden van Online Marketing Expert. Dat is wel even een overgang natuurlijk, maar Marieke selecteert wel de mensen die qua eigenschappen goed bij haar bedrijf en klanten passen. Bovendien trekt ze echt niet haar handen er vanaf. Op de achtergrond blijft ze heel betrokken en zal ze meteen bijspringen als er iets speelt of ik met haar wil sparren over mijn bedrijf. Een paar weken terug hebben we dat ook weer gedaan en besloten om het adverteren uit te breiden en een nieuwe online cursus te ontwikkelen. Wordt vervolgd… 😉
Wil je lezen hoe anderen de samenwerking met de Online Marketing Expert ervaren? Bekijk nog meer klantverhalen.
Hoe kan het team van Online Marketing Expert jou helpen?
Wat jouw startpunt ook is, Online Marketing Expert begeleidt je stap voor stap door het online marketing funnel traject. Samen optimaliseren we jouw marketing funnel. Ben je benieuwd hoe? Bekijk onze aanpak.